Kategorier
Filter

CRAFT

(2)
Filter
Mærke
  • (3)
  • (1)
  • (1)
  • (14)
  • (1)
  • (20)
  • (2)
  • (15)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (14)
  • (2)
  • (9)
  • (2)
  • (83)
  • (23)
  • (1)
  • (1)
  • (3)
  • (69)
  • (4)
  • (2)
  • (2)
  • (9)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
  • (26)
  • (42)
  • (27)
  • (100)
  • (26)
  • (1)
  • (142)
Farve
  • (2)
Vis kun
  • (2)
  • (1)
  • (2)
Pris
  • (1)
  • (1)
  • -
Sælger
  • (2)
Sorter efter
  • Craft
    ×
CRAFT
1
Craft - Velo Bib Shorts Women
495 kr.
-29%
699 kr.
Inkl. fragt
Kun få på lager
2
Craft - Joy Relaxed Shorts Men
222 kr.
-36%
349 kr.
Inkl. fragt
Kun få på lager

Du nåede bunden af listen

Gå til toppen

Ingen produkter fundet

Se vores topliste her

Sportstøj, løbetøj og cykeltøj fra Craft er et resultat af sved og slid, af sne og regn, af nederlag og sejre — og glædesrusen ved at flytte grænserne i branchen. Craft har i 40 år leveret funktionelt sportstøj, der gør, at du kan præstere på dit højeste. I næsten lige så lang tid har Craft været en del af den professionelle sportsverden i form af sponsorater og samarbejde. Det er igennem dette samarbejde med elitesportsfolk, at Craft har fået sin viden om, hvordan sportstøj skal designes, så det fungerer optimalt.
Denne viden og dette håndværk gør, at du har det bedste udgangspunkt for din sport. Craft stræber efter at blive det førende varemærke inden for funktionelt sportstøj. Et brand, der lever og ånder for at optimere din sportsoplevelse. Denne ambition og drive smelter sammen i hverdagen hos Craft, der ikke holder sig tilbage for at tænke ud af boksen. Craft elsker funktion, innovation, design og mode — og de elsker at kombinere disse ingredienser og forvandle dem til sportstøj, der giver sportsudøvere — på alle niveauer — mulighed for at yde det optimale. Craft er et mærke, der har en dybtliggende entusiasme for alt, der har med sport at gøre, og dette kan ses i alle deres produkter. Lige fra cykeltrøje til undertøj. Deres arbejde er deres lidenskab.

Gå selv på opdagelse her på siden, og find netop det sportstøj fra Craft, du står og mangler. Det er her hos Coolshop, at du altid finder de billigeste priser — leveret med fri fragt. Hold i øvrigt godt øje med vores tilbud på Craft.

Craft — Dit go-to mærke inden for sportstøj


1973 – OPDAGELSEN

En pilot, der kommer i vanskeligheder og tvinges til at forlade sit fly højt oppe, får hurtigt nye problemer. Temperaturen udenfor cockpittet er på omkring 50 minusgrader, og pilotens undertøj er ofte vådt af sved. På et øjeblik har tøjet dannet et panser af is. Sportsfolk – både professionelle og amatører – bliver hurtigt kolde på kroppen, når tøjet tættest på huden bliver vådt af sved. Præstationsevnen falder i takt med, at kroppen nedkøles, og væskebalancen forringes. Hvis problemet kunne løses, ville anstrengelserne give et bedre resultat. Det er nogle af de problemer, der gør, at Anders Bengtsson begiver sig ud på en ny træningstur i foråret 1973 uden for hjemmet i Borås. Tættest på huden har han nyt undertøj i et materiale, der lige er kommet fra en fabrik i Halmstad. Efter et par kilometer begynder kroppen at reagere, som den skal. Han begynder at svede.

Efter turen vejer han som sædvanligt sit undertøj, måler fugtindholdet i tøjet med en fugtmåler og sammenligner med tidligere resultater. Der er ingen tvivl. Han ser ud til at have fundet det perfekte tøj til brug tættest på huden. Tøj, der tager sig af fugten fra hudens porer og transporterer den videre med mindst mulig absorbering i fibrene. Løsningen på problemet er kommet nærmere. Hemmeligheden bag den opdagelse, som Anders Bengtsson gjorde efter en af sine utallige træningsture, er, at materialet, polyester, ikke bliver vådt på ydersiden, og kun absorberer en minimal mængde fugt i selve fibrene. Derudover bruges der en strikketeknik, der i meget høj grad bidrager til fugttransporten og til at holde huden frisk. Det mest effektive forhold mellem maskerne viste sig at være tre masker udad og to masker indad. Ud over det kropsnære tøj blev der udviklet tøj til det næste lag: det såkaldte absorberingstøj. Det sørgede for at transportere fugten videre og væk fra kroppen. Yderst – som tredje lag – blev der fremstillet isoleringstøj, der beskyttede mod vind og vejr uden at lukke fugten fra indersiden inde. Disse tre lag var starten på den idé, som Craft siden har brugt og videreudviklet til nutidens moderne funktionstøj.

1977 – CRAFT OF SWEDEN

I årene 1974-76 blev det nye tøj fremstillet og markedsført inden for Eiser-koncernen. I 1976 gjorde en mand ved navn Sten-Sture Johansson sin entré i virksomheden som ny produktchef. En af Sten-Sture Johanssons første opgaver blev at finde et fungerende navn og udvikle det nye varemærke i samarbejde med marketingafdelingen. Navnet Craft of Sweden dukkede op under marketinggruppens diskussioner, og man blev enige om, at det var det rigtige navn. Craft har flere betydninger, ikke mindst godt håndværk, og Eiser-koncernen købte navnet. Nu havde man en komplet pakke. Den første oktober 1977 blev Craft of Sweden et selvstændigt aktieselskab inden for Eiser-koncernen. Lige fra starten kunne det mærkes, at vingerne bar. Produkterne solgte godt i butikkerne, og det blev mere et spørgsmål om produktionskapacitet end markedsføring, når det gjaldt efterspørgslen. For yderligere at profilere funktionstøjet valgte man skiløb – både alpint og langrend – som det segment, der skulle repræsentere Craft.

1982 – FRA BORÅS TIL VERDENSTOPPEN

Andenplads i storslalom var en skuffelse. "Jeg er ikke tilfreds, men jeg smider ikke sølvmedaljen i søen," sagde Ingemar Stenmark efter anden tur i VM i alpint skiløb i 1982 i Schladming, Østrig. Et par dage senere var alt normalt igen, da Ingemar vandt sin tredje VM-guldmedalje i slalom i træk. Ingemar, der var en frontfigur for Craft, havde vundet guldet med Crafts revolutionerende undertøj tættest på kroppen. Den svenske vindermaskine, der vandt hele 86 World Cup-sejre samt flere OL- og VM-guldmedaljer, vil altid have en særlig plads i svenskernes hjerte. Da Craft trykte et billede af Ingemar Stenmark i naturlig størrelse, stansede det ud i pap og stillede det op ude i sportsbutikkerne, standsede kunderne op, næsten som de ville bede om en autograf.
Mens Ingemar vandt sejr efter sejr på alverdens pister, fortsatte udviklingen af sortimentet hos Craft. Ud over det fysiologisk tilpassede undertøj havde man længe haft en strømpe med patenteret filtsål, der fjernede fugtproblemer i skoene. Problemet var bare, at produktet var "for godt". Det holdt og bevarede sin funktion år efter år, hvilket betød, at kunderne havde begrænset behov for nye strømper fra Craft. Craft foretog også en ny satsning på overtøj, f.eks. jakker, i de første år i firserne. Til de olympiske vinterlege i Sarajevo, Jugoslavien, leverede Craft al konfektion, ud over sportsdragter, til det svenske OL-hold.

1989 – FREMGANGEN KULMINERER

Da Gunde Svan svedte og snoede sig gennem 50 km, sad svenskerne foran fjernsynet med deres egne ure for at måle mellemtiderne mellem granerne. Konkurrenterne kunne ikke mere på de sidste på de sidste bakker, og alle svenskere kom på fornavn med Gunde. Crafts salg blev ikke dårligere af, at Gunde optrådte i helsidesannoncer kun iført Crafts undertøj med overskriften "Min far kan også lide det her". Ved VM i langrend i 1989 i Lahtis, Finland, vandt Gunde Svan tre guldmedaljer med Crafts tøj på kroppen. Firserne og starten af halvfemserne blev en succesrig tid også for Craft. I 1993 var omsætningen øget til 240 millioner svenske kroner, og det virkede som om, udviklingen ville fortsætte i uendelighed. På det tidspunkt var Craft stadig en vital og succesrig virksomhed. Produktudviklingen gik med stormskridt, og der var mere end en spekulant fra konkurrenterne, der gerne ville overtage varemærket og dets stærke produkter. Da Sten-Sture Johansson indså, at han ikke kunne drive virksomheden alene, kom den næste vigtige person i Crafts historie ind i billedet.

1996 – EN NY START

Torsten Jansson kom fra den svenske vestkyst. Han havde allerede haft stor succes inden for produktområdet profiltøj og under varemærket New Wave. I 1996 overtog Torsten Craft og omdøbte virksomheden til "Craft of Scandinavia". Tre år senere udpegede han en ny administrerende direktør, der sammen med et nyt hold designere, indkøbere og marketingmedarbejdere begyndte at rekonstruere virksomheden.
Man fokuserede på at opnå en stærkere stilling hos sportsbutikker og deres kunder og identificerede nogle sportsfolk, der kunne bruges som pacere i opbygningen af det nye varemærke. De tre hovedsportsgrene, der blev valgt, var langrend, løb og cykling. Alle tre symboliserer udholdenhed og god kondition og kræver tøj med høj funktion. Tanken var, at man ud over det funktionelle undertøj også ville udvikle sportsspecifikt ydertøj.

2001 – TILBAGE PÅ SEJRSSKAMLEN

I World Cup-sæsonen 2000 kørte det svenske langrendslandshold i en ny konkurrencedragt, der var designet og fremstillet af Craft. En af løberne var den nye svenske verdensstjerne Per Elofsson. I 2001 blev Per langrendskonge efter at have vundet to guldmedaljer ved verdensmesterskabet i Lahtis, Finland. Han afsluttede året med at vinde såvel den legendariske 50 km-distance i Holmenkollen som den samlede World Cup.
Samtidig med at eliteløberne begyndte at åbne verdens øjne for Craft gennem medierne, fik motionisterne et nyt forhold til Craft, da virksomheden blev hovedsponsor for verdens største skiløb: Vasaløbet. De to faktorer – eliteløberne, der brugte Craft, og sponsorskabet af Vasaløbet – gav Craft en ny troværdighed og synlighed. Man stod for noget, man fokuserede på funktion, og man var accepteret af de mest krævende brugere.

2005 – WHISKY-ÅRENE

Hun havde sprunget sprintstafetten over dagen før på grund af en vedholdende forkølelse. Det individuelle sprintløb ved verdensmesterskabet i 2005 i Oberstdorf, Tyskland, gik i gang om kun 12 timer, og den stædige infektion ville ikke gå væk. Det svenske landsholds læge gravede dybt i hukommelsen og foreslog en radikal løsning: 12 år gammel whisky og hvidløg. Lægens recept viste sig at være genial, da Emelie Öhrstig, efter at have gurglet whisky tilsat hvidløg hele natten, vandt kvalificeringsheatet, kvartfinalen, semifinalen og til slut endda også finalen og dermed blev Sveriges første kvindelige verdensmeter i langrend siden 1987. Emelies triumf var ekstra følelsesladet for os, fordi Emelie har været en Craft-løber i stort set hele sin karriere.
Mens vores sportsfolk konkurrerede i den absolutte verdenstop, blev Craft-familien udvidet med blandt andet de baltiske lande, Frankrig, Grækenland, Kina, Rusland og Storbritannien. Med opbakning fra nye salgskontorer, en udvidet distribution og en ny kommunikationsplatform eksploderede Crafts salg, og omsætningen steg i gennemsnit med 20 % i starten af nullerne. Rekonstruktionen af virksomheden, der var begyndt næsten et årti før, havde til slut vist sig meget rentabel.

2008 – ALPINT BLIVER NY KERNESPORT

Til vintersæsonen 2008/2009 lancerede Craft en alpin kollektion og øgede dermed antallet af kernesportsgrene til fire. En perfekt prolog for den alpine lancering var Jens Byggmarks dobbelte slalomsejr henholdsvis den 27, og 28. januar 2007 ved World Cup'en i Kitzbühel, Østrig. Jens, der susede ned ad Kitzbühels berømte Ganzlern-pist iført undertøj fra Craft, samarbejder med Craft om udviklingen af alpint skiløbstøj i høj kvalitet.
I denne periode indleder Craft også en stor satsning på cykelsporten. Gennem et tæt samarbejde med Team CSC, med cykelryttere som Carlos Sastre, brødrene Schleck og verdens bedste cykelrytter på enkeltstart, Fabian Cancellara, udvikler Craft cykeltøj i absolut verdensklasse. Da Sastre og Andy Schleck vinder Tour de France i henholdsvis 2008 og 2010, gør de det i tøj fra Craft. Da Team CSC skifter navn til Team Saxo Bank følger Craft med og derefter videre til holdene Leopard Trek, RadioShack Nissan Trek og RadioShack Leopard Trek – i den rækkefølge.

I DAG – EN GOD IDÉ ER ALTID HOLDBAR

Samarbejdet med de bedste sportsfolk inden for de fire kernesportsgrene fortsætter. Dermed kan virksomheden opretholde en høj innovationsgrad mht. produkterne, udvikle nyt tøj og fortsætte med at styrke varemærket med vægten lagt på funktionalitet. Verden har ændret sig en hel del, siden Craft kom til verden i halvfjerdserne. Varemærket Craft har også gennemlevet forskellige stadier i årenes løb. Idéen er dog den samme: at producere funktionelt tøj til optimal præstation. En god idé, som virkelig holder for evigt.

Oops!

Der opstod en fejl under forsøget på at behandle anmodningen. Kontakt kundeservice hvis fejlen fortsætter.

Tilføjet til kurven

Fortsæt med at handleVis kurv
Gå til toppen
['Sport og fitness']