Salgs- og leveringsbetingelser

Indledning

Coolshop.dk ejes og drives af
Entertainment Trading ApS
CVR-nr. 26457602 (herefter CoolShop)
Bøgildsmindevej 3
9400 Nørresundby
0045 899 399 10
info (a) coolshop.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Coolshop.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

§1 Bestilling og betaling

Coolshop.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Coolshop.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Coolshop Premium medlemskab er en klub, hvor du har adgang til specielle medlemstilbud m.m. Læs mere om vores medlemskab.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på Coolshop er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter og levering. Læs mere om vores fri fragt.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Kurv", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Gå til betaling". Herefter går din ordre videre til Coolshop.dk.

Beløbet for varene trækkes først på din konto, når varene afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere orderen, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

§2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

§3 14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos Coolshop.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.

Vare som Parfume og skønhedsprodukter, fødevare, spil og anden software bortfalder din fortrydelsesret hvis folie/plombering brydes.

Med Code via email varer er der tale om at Coolshop.dk leverer en ydelse. I henhold til Købeloven bortfalder din fortrydelsesret på denne slags produkter, så snart ordren er gennemført og betalt, da leveringen finder sted kort efter. Coolshop kan således ikke yde nogen form for fortrydelses- eller returret på Code via email produkter, efter bestillingen er gennemført.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan returnere varen og fortryde købet ved at benytte "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk.

§4 Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Entertainment Trading ApS
Bøgildsmindevej 3
DK-9400 Nørresundby
Danmark

RMA nummer:

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Dokumentation for dit køb samt returformular.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger den returformular, som du fik ved brug af "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

§5 Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid".
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info (a) coolshop.dk eller telefonisk på 0045 8993 9910.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:
Entertainment Trading ApS
Bøgildsmindevej 3

DK-9400 Nørresundby
Danmark

RMA nummer:

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du finder ved brug af "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved køb af download-produkter garantere vi at varen kan hentes og virker i op til 3 år.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på kr. 250,- + moms.

Husk at vare n altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Coolshop.com har hovedkontor. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info(a)coolshop.dk

§6 Persondata

For at kunne handle på coolshop.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn

  • Adresse 

  • E-mailadresse

  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Entertainment Trading ApS via e-mail info (a) coolshop.dk

§7 Cookies

Ved at benytte Coolshop.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på Coolshop.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her.

§8 Lovvalg og værneting

Køb af varer på Coolshop.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

§9 Prisgaranti

På Coolshop.dk tilstræber vi at sikre dig den bedste pris på alle varer, du finder i vores katalog.

For at sikre fair sammenligning skal prisen vi matcher opfylde disse enkle krav inden du kontakter vores live chat:

  • Varen på Coolshop skal være markeret med prisgarani ikonet.
  • Varen skal være på lager i butikken vi matcher
  • Prisgarantien omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.
  • Der skal foreligge dokumentation for den pris du har fundet. Dokumentationen kan være i form af link eller lignende.
  • De varer du køber hos Coolshop.dk er inklusive levering, derfor matcher vi altid varens pris + levering hvis dette opkræves særskilt
  • Prisgarantien gælder varer der reelt er tilgængelige, og dermed ikke, ved kø-tilbud, bundle-tilbud, rabatkoder og/eller ved tilbud med begrænsede antal/tid. Prisgarantien gælder ikke tilbud der kræver medlemsskab såsom en indkøbsforening eller nogen form betaling for at få adgang til tilbudet.
  • Da prisgaranti er en service der udbydes til privat-kunder, er dette forbeholdt til ét styk pr. kunde og matches herefter.

Skulle du mod forventning finde samme vare på lager til en lavere pris i en dansk butikskæde eller større dansk onlinebutik, matcher vi prisen på varen for dig. For at kunne købe varen til den lavere pris skal du kontakte vores LIVE CHAT før du afgiver din ordre. Vi skal bruge dokumentation for prisen før prisgarantien kan udnyttes.

Finder du indenfor 14 dage efter varens afsendelse varen billigere efter ovenstående kriterier, så kan du få differencen refunderet. Du kontakter blot Coolshops kundeservice, så ordner vi det for dig.

Du kan læse mere om vores prisgaranti her.

§10 Refundering af moms

Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel process, og dermed vil påføre os tab p.g.a. den meget lave avance, Coolshop sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.

§11 Premium medlemsbetingelser

Gælder kun såfremt du aktivt har tilvalgt Premium medlemskab ved købet. Dette fremgår på din e-mail såfremt du har valgt dette

1. Fordele

Coolshop Premium medlemskab er en klub, hvor du har adgang til specielle medlemstilbud på produkter på Coolshop.com.

Vi er faktisk så sikre på vores priser, at hvis du finder prisen billigere giver vi dig prisgaranti + 10% ekstra i rabat! Dette gælder alle betalende medlemmer

60 dages returret- Fortryder du købet kan du returnere uåbnede produkter i hele 60 dage fra afsendelsesdatoen!

Du får 4 års garanti med Premium ved uafbrudt medlemskab

Der er altid gratis fragt og fri porto når du er Premium-medlem.

Du kan gratis vælge at handle med Klarna Faktura når du er Premium medlem. Værdi 29 kr./ordre. Info om Klarna

Premium-medlemmer har adgang til special Premium-hotline på telefon 7262 6800. Telefonen har åbent mandag til torsdag fra 09-17 og fredag fra 09-16. Husk at have dit ordrenummer klar, når du kontakter support. Bemærk: Dette telefonnummer kan kun benyttes af Premium-medlemmer.

Du kan modtage gratis SMS-information om din ordrestatus med Premium-medlemskab. Værdi 5 kr./ordre.

2. Bestilling

Du modtager en e-mail bekræftelse fra no-reply@coolshop.dk når du har gennemført betalingen, og har desuden altid adgang til din ordrehistorik på Coolshop.com via din konto.

Medlemskab kan tegnes af privatpersoner, der er fyldt 18 år. Der vil på de fleste produkter være et maximalt køb på ét stk. pr. produkt pr. medlemskab, da man ofte køber under indkøbspris. Der må tegnes ét medlemskab pr. husstand. og det er dermed ikke tilladt at oprette flere konti med samme adresse. Vi forbeholder os ret til at efterfakturere den normale salgspris for ikke Premium medlemmer ved køb af flere af samme vare inden for 30 dage.

3. Abonnementsbetingelser

Ved din tilmelding accepterer du, at Coolshop må trække det aftalte beløb månedsvis. Du får den første måneds medlemskab for 0 kr., herefter har du adgang til alle Premium-tilbud for kun 39 kr. om måneden i et løbende månedsabonnement, og kun så længe du selv ønsker det. Ved ændring af medlemsprisen på Coolshop Premium vil du blive informeret via e-mail fra no-reply@coolshop.dk, samt på din Coolshop-konto her.

4. Opsigelse af medlemskab og bindingsperiode

Du kan til enhver tid opsige dit løbende abonnement. Opsigelsen af abonnementet skal ske på din Coolshop konto her

Opsigelsen påvirker ikke den købte tid, der allerede er aktiveret på dit medlemskab.
Ved udmelding mister du evt. resterende tid af gratis perioden på 30 dage Coolshop Premium. Indmelder du dig igen vil du være betalende medlem fra første dag, da du har benyttet din gratis periode. Bemærk også at ved opsigelse frafalder din 4 års garanti på produkter der måtte være købt inden for perioden af medlemskabet

Hvis dit betalingskort snart udløber eller er udløbet, kan du taste dit nye kortnummer på din Coolshop-konto her, og derved opretholde dit medlemskab. Produkter der er bestilt i medlemperioden bliver leveret, også efter at medlemsperioden eventuelt er afsluttet.

5. Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold

Indmeldelsen er bindende fra det øjeblik du bestiller et produkt, og derved tager dit medlemskab i brug, eller når der er gået 14 dage fra indmeldelsen. Kortholder er forpligtet til at betale det fulde beløb for hele den valgte medlemsperiode og efterfølgende abonnementshævninger, med mindre abonnementet i mellemtiden er opsagt jf. ovenstående regler for opsigelse.

6. Fortrydelsesret

Til dit abonnementskøb er knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du ikke har taget dit abonnement i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug, når du ved hjælp af dit abonnement gennemfører et køb.

§12 Handelsbetingelser for Coolshop Gavekort

Vilkår for elektroniske Coolshop gavekort (herefter benævnt som "gavekort") udstedt af Coolshop.

1. Salg og levering

Når du har valgt og gennemført betalingen for et gavekort, fremsendes gavekortet pr. e-mail, til den af dig oplyste e-mail adresse. Husk at kontrollere at indholdet af e-mailen stemmer overens, med din bestillingsanmodning.

2. Anvendelse af kortet

Du kan benytte gavekortet som betaling på Coolshop.dk

3. Gyldighedsperiode

Gavekortet er gyldigt tre år fra udstedelsesdatoen med mindre andet fremgår af selve gavekortet. Du kan indløse gavekortet til kontanter, indtil et år efter kortet er udløbet.

4. Bortkomst og misbrug af kortet

Gavekortet kan benyttes til betaling af ihændehaveren uden identifikation, og der er ikke knyttet en kode eller andre lignende sikkerhedsforanstaltninger til kortet. Gavekortet skal derfor betragtes som kontanter.

Det betyder, at bortkomst og misbrug af gavekortet er dit ansvar og din risiko. Du skal således selv bære eventuelle tab i den forbindelse. Bortkomne gavekort eller misbrug af gavekort erstattes ikke af Coolshop. Gavekortet kan ikke spærres, hvis det bortkommer.

5. Beløbsgrænse

Den maksimale værdi et gavekort udstedes på er 3.000 DKK.

6. Saldo

Du kan kontrollere saldoen på dit gavekort på https://www.coolshop.dk/giftcard/ ved at indtaste den gavekode, som står på gavekortet.

7. Kontantindløsning

Du kan kun indløse kortet til kontanter, ved at sende en kopi af gavekortet til info(a)coolshop.dk, hvorefter vi vil kontrollere restværdien af gavekortet og udbetale denne.

§13 PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem er gratis og tager mindre end tre minutter!
Bliv gratis medlem på PriceRunner

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende betingelser.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

Version 3.1
Sidst opdateret 14. februar 2020
Oops!
Der opstod en fejl under forsøget på at behandle anmodningen. Kontakt kundeservice hvis fejlen fortsætter.
Tilføjet til kurven
Fortsæt med at handle Vis kurv
Gå til toppen