Ordre og indstillinger

Salgs- og leveringsbetingelser

Indledning

Coolshop.dk ejes og drives af
Entertainment Trading A/S
CVR-nr. 26457602 (herefter Coolshop)
Loftbrovej 28-30
9400 Nørresundby
0045 899 399 10
info (a) coolshop.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Coolshop.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

§1 Bestilling og betaling

Coolshop.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Coolshop.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på Coolshop er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter. Ved køb af varer til en samlet pris på 399 kr. eller derover er der fri levering i Danmark. Læs mere om vores fri fragt.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Kurv", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Gå til betaling". Herefter går din ordre videre til Coolshop.dk.

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

Vi bestræber os på at levere din ordre hurtigst muligt. Den angivne leveringstid er vejledende, og Coolshop kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser. Er varen ikke leveret indenfor 14 dage efter udløbet af den senest angivne leveringstid, kan købet hæves.

§2 Bindende ordrer; Produktanmeldelser samt Service reviews

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Kvitteringen for modtagelsen af din bestilling er ikke en accept af ordren fra Coolshop. Først når Coolshop afsender varen anses din ordre for accepteret og dermed bindende for Coolshop.

Vi oplever nogle gange, at enkelte særligt populære produkter sælges i så stort et antal på kort tid, at vores lagersystem ikke kan opdatere webshoppen hurtigt nok, eller at der af andre årsager er fejl i antal enheder, der oplyses på webshoppen. Det kan betyde, at der ikke kan leveres det antal varer, som der samlet er lagt ordrer på. Coolshop kan i sådanne og lignende situationer frit vælge hvilke ordrer, der honoreres, ligesom Coolshop kan beslutte, at ordrer omhandlende mere end ét eksemplar af produktet reduceres i antal. I sidstnævnte tilfælde vil Kunden blive kontaktet og få mulighed for at annullere sin ordre.

Hos Coolshop er vi ikke fejlfrie, og det sker, at en vare prissættes forkert. Såfremt det er åbenbart, at der er tale om en fejl i prissætningen, er Coolshop ikke bundet af denne. Coolshop kan i sådanne tilfælde kræve handlen annulleret, selvom varen er afsendt/modtaget, og betalingen er trukket. Kunden vil i så fald få betalingen retur, og Coolshop dækker naturligvis fragten for varens returnering. Et eksempel på, at det er åbenbart, at en prissætning er fejlagtig, kan være, at prisen adskiller sig markant fra markedsprisen for den pågældende vare eller lignende varer uden, at det i forbindelse med prisen står anført, at der er tale om et helt særligt tilbud eller en procentvis nedsættelse, der svarer til prissætningen.

Når du har foretaget en ordre, modtager du en e-mail, som giver dig mulighed for at lave en produktanmeldelse, der efterfølgende vil blive vist på Coolshop.dk. Når du har modtaget den første e-mail, kan du frabede dig at modtage øvrige e-mails af denne slags enten ved at logge ind på din brugerprofil eller ved at trykke på afmeldelseslinket i bunden af e-mailen.

Ligeledes modtager du en e-mail vedrørende service reviews, dvs. muligheden for at anmelde os på Trustpilot. Når du har modtaget den første e-mail, kan du også her frabede dig at modtage øvrige e-mails af denne slags enten ved at logge ind på din brugerprofil eller ved at trykke på afmeldelseslinket i bunden af e-mailen.

§3 30 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos Coolshop.dk har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

For at bevare fortrydelsesretten må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, det vil fremgå ved bestilling, eller man kan miste sin fortrydelsesret.

Køb af varer som Parfume og skønhedsprodukter, fødevare, spil og anden software kan ikke fortrydes hvis folien/plomberingen af varen brydes.

Med ”code via email” varer er der tale om, at Coolshop.dk leverer digitalt indhold. I henhold til Forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 13 bortfalder din fortrydelsesret på denne slags produkter, så snart ordren er gennemført og betalt, da leveringen finder sted kort efter. Coolshop kan således ikke yde nogen form for fortrydelses- eller returret på ”code via email” produkter, efter bestillingen er gennemført.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du tydeligt give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan vælge at returnere varen og fortryde købet ved at benytte "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk.

§4 Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Entertainment Trading A/S
Loftbrovej 28-30
DK-9400 Nørresundby
Danmark
RMA nummer:

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Dokumentation for dit køb samt returformular.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger den returformular, som du fik ved brug af "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

§5 Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid".
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info (a) coolshop.dk eller telefonisk på 0045 8993 9910.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:
Entertainment Trading A/S
Loftbrovej 28-30
DK-9400 Nørresundby
Danmark
RMA nummer:

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du finder ved brug af "Returnér" knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved køb af download-produkter garanterer vi, at varen kan hentes og virker i op til 3 år.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på kr. 250,- + moms.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Coolshop.com har hovedkontor. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info(a)coolshop.dk

§6 Persondata

For at kunne handle på coolshop.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Entertainment Trading A/S via e-mail info (a) coolshop.dk

§7 Cookies

Ved at benytte Coolshop.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på Coolshop.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her.

§8 Lovvalg og værneting

Køb af varer på Coolshop.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

§9 Prismatch

På Coolshop.dk tilstræber vi at sikre dig den bedste pris på alle varer, du finder i vores katalog. Derfor tilbyder vi prismatch.

For at kunne købe varen til den lavere pris skal du kontakte vores LIVE CHAT, før du afgiver din ordre. Vi skal bruge dokumentation for prisen, før prismatch kan udnyttes. Hvis du indenfor 14 dage efter varens afsendelse finder varen billigere efter nedenstående kriterier, så kan du få differencen refunderet. Du kontakter blot Coolshops kundeservice, så ordner vi det for dig.

For at sikre fair sammenligning skal prisen vi matcher opfylde disse enkle krav inden du kontakter vores live chat:

  • Varen på Coolshop skal være markeret med prismatchikonet.
  • Varen skal være på lager i butikken vi matcher. Fjernlager og lignende angivelser matcher vi ikke.
  • Der skal foreligge dokumentation for den pris du har fundet. Dokumentationen kan være i form af link eller billede.
  • Sammenligningsprisen er inklusiv fragt, hvis prisen på varen er 399 kr. eller højere, da Coolshop´s varer inkluderer fragt, når prisen er 399 kr. eller højere.
  • Varen skal være fuldt ud identisk på både farve og EAN (stregkode).
  • Prismatch omfatter udelukkende varer, der opfylder danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.
  • Prisen må ikke indgå i kø-tilbud, ophørsudsalg, 1-dags tilbud, lagersalg, online ”ja tak” tilbud, rabatkoder eller tilbud med begrænset mængde udbud. Prisen må desuden ikke være en medlemspris eller på anden vis betinget af medlemskab/abonnement.
  • Da prismatch er en service der udbydes til privatkunder, er dette forbeholdt til ét styk pr. kunde og matches herefter.

Du kan læse mere om vores prismatch her.

§10 Refundering af moms

Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel proces, og dermed vil påføre os tab pga. den meget lave avance, Coolshop sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.

§11 Erhvervsdrivende kunder og videresalg

Bortset fra dette punkt (§11) finder disse salgs- og leveringsbetingelser ikke anvendelse for erhvervsdrivendes køb på Coolshops online platforme. Erhvervsdrivendes køb er underlagt de til enhver tid gældende Generel Terms and Conditions of sale for Entertainment Trading A/S.
Disse vilkår kan rekvireres igennem følgende link: https://www.entertainment-trading.com/sales-terms.pdf. Det samme gælder for privat personers køb, hvis dette er med henblik på videresalg.

Uanset at erhvervsdrivende eller en privatperson med intention om videresalg modtager en ordrebekræftelse genereret automatisk på handelsplatformen, er Coolshop berettiget til at annullere den pågældende ordre efterfølgende indenfor 3 hverdage, såfremt ordren vedrører varer, der sælges med rabat.

§12 Handelsbetingelser for Coolshop Gavekort

Vilkår for elektroniske Coolshop-gavekort (herefter benævnt som "gavekort") udstedt af Coolshop.

1. Salg og levering

Når du har valgt og gennemført betalingen for et gavekort, fremsendes gavekortet pr. e-mail, til den af dig oplyste e-mailadresse. Husk at kontrollere at indholdet af e-mailen stemmer overens, med din bestillingsanmodning.

2. Anvendelse af kortet

Du kan benytte gavekortet som betaling på Coolshop.dk

Gavekort, der er købt via Coolshops hjemmesider i andre lande, kan ikke anvendes som betaling på Coolshop.dk, medmindre andet er udtrykkeligt angivet på gavekortet.

Gavekort aktiveres sædvanligvis inden for 24 timer efter, at de blev købt.

Gavekort kan kun anvendes inden bestillingen. Når bestillingen er gennemført, er det derfor ikke muligt at ændre betalingsmetoden til gavekort (helt eller delvist).

Gavekort kan ikke anvendes som betalingsmiddel til køb af andre gavekort.

3. Gyldighedsperiode

Gavekortet er gyldigt tre år fra udstedelsesdatoen medmindre andet fremgår af selve gavekortet. Du kan indløse gavekortet til kontanter, indtil et år efter kortet er udløbet.

4. Bortkomst og misbrug af kortet

Gavekortet kan benyttes af ihændehaveren til betaling uden krav om identifikation, og der er ikke knyttet en kode eller andre sikkerhedsforanstaltninger til kortet. Gavekortet skal derfor behandles som kontanter.

Dette betyder, at bortkomst og misbrug af gavekortet er dit ansvar og din risiko. Hvis du mister gavekortet, skal du hurtigst muligt kontakte Coolshop. Coolshop vil forsøge at bistå dig med at genoprette adgangen til gavekortet, forudsat at du kan dokumentere købet af gavekortet, og at det ikke allerede er blevet fuldt indløst. Hvis gavekortet er delvist indløst, vil Coolshop forsøge at hjælpe med at genoprette adgang til det resterende beløb, såfremt du kan dokumentere købet af gavekortet.

Da gavekortet kan benyttes af ihændehaveren uden identifikation, kan Coolshop desværre ikke hjælpe, hvis gavekortet er blevet misbrugt eller på anden måde fuldt indløst, da risikoen for bortkomst og misbrug af gavekortet påhviler dig. Gavekortet kan ikke spærres i tilfælde af bortkomst.

5. Beløbsgrænse

Gavekort er begrænset til en værdi på højst 3.000 DKK per gavekort og til en værdi på højst 3.000 DKK per køb ved brug af ét eller flere gavekort. Det er muligt at bruge mere end ét gavekort per køb, dog må den samlede værdi, der kan anvendes fra gavekortene, ikke overstige 3.000 DKK. Ethvert resterende beløb på dine gavekort kan bruges til fremtidige køb. Du kan maksimalt købe for 20.000 DKK pr. kalendermåned ved brug af gavekort.

6. Saldo

Du kan kontrollere saldoen på dit gavekort på https://www.coolshop.dk/giftcard ved at indtaste den gavekode, som står på gavekortet.

7. Kontantindløsning

Du kan kun indløse kortet til kontanter, ved at sende en kopi af gavekortet til info(a)coolshop.dk, hvorefter vi vil kontrollere restværdien af gavekortet og udbetale denne.

8. Annullering af ordre betalt helt eller delvist med gavekort

Hvis du annullerer din bestilling eller returnerer varer, som du har betalt fuldt ud med et gavekort, refunderes det betalte beløb til dit gavekort, hvor det vil være til rådighed for fremtidige køb. Ved returnering af varer, der er købt delvist med gavekort og delvist med andre betalingsmidler, vil det refunderede beløb blive tilbageført i forhold til den oprindelige betaling. Det betyder, at hvis en ordre er betalt delvist med gavekort og delvist med kontanter, vil refunderingen ske forholdsmæssigt efter de anvendte betalingsmetoder. Den del af købsbeløbet, der er betalt med gavekort, vil blive refunderet til gavekortet, og den del, der er betalt med kontanter, vil blive refunderet til den anvendte betalingsmetode (f.eks. kreditkort eller bankkonto).

§13 PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem er gratis og tager mindre end tre minutter!
Bliv gratis medlem på PriceRunner.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende betingelser.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

Version 14.1
Sidst opdateret 30. september 2024